Japanska

konnichiwa!
jag är sjuk :C blää på att vara sjuk! Det är inte roligt..
Jag är förkyld och har jätte ont i knät/höften så passar på att vila de också!
Nu när jag är sjuk så passar jag på att träna lite japanska!
Det är ett jätte gulligt/sött språk som jag vill lära mig!
Hihi ♥ Jag kan säga lite olika fraser och räkna till 12 :D Känner mig stolt <3
Och så kan jag skriva alfabetet med japanska tecken! C:
Här kommer en mening som jag har lärt mig och det är :  Jag äter bröd ! Hahahahah
Men det är "Watashi wa pano tabemasu"! Haha vet inte varför jag ville lära mig det! Men det var en mening som stog i det jag lärde mig ifrån! Tänkte skriva lite olika fraser som jag lärt mig :)
Hur är det? = Ogenki desu ka?
Det är bra = Genki desu(ett litet tips är att man inte uttalar "U"et i dom orden som jag skrev så då blir tillexempel       Genki desu = Genki des ♥
Hejdå = Sayounara
Jag gör mitt bästa = Ganbarimasu!
Kul att träffas = Hajimashite
Tack för maten = Gichisousama      Och många fler men jag orkar inte skriva alla! Ehmm, ja det var väl allt ^^


キス抱擁 Puss och kram ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0